DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 201
Güz
2
6
5
8
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına yönelik bilgi verilir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • küçük ölçekli mekânlarda kullanıcı-odaklı tasarım bilgilerini kullanabilecektir.
  • küçük ölçekli mekânlarda kullanıcı-odaklı tasarım bilgilerini kullanabilecektir.
  • detaylı yaşam biçimi ve tutarlı bir tasarım fikri üzerinden senaryo ve kullanıcı profili oluşturabilecektir.
  • • alanın teknikleriyle (maket yapımı, pafta hazırlanması, portfolyo tasarımı) fikirlerini ileri düzeyde anlatabilecektir.
  • alanın teknikleriyle (maket yapımı, pafta hazırlanması, portfolyo tasarımı) fikirlerini ileri düzeyde anlatabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1. Gün: IAED 201’e giriş *Sunum: Biyofilya (Deniz Hasırcı) * Belgesel: Biyofilik Tasarım - - - 2. Gün: TEKNİK GEZİ 1. Gün: Meraklı ve açık bir zihin, Kamera,Çizim malzemesi - - - 2. Gün: Konsept, Fikir panosu, senaryo
2 1. Gün: Teknik Geziyle ilgili Sunumlar * Stüdyoda: Konsept, fikir panosu, senaryo - - - 2. Gün: Stüdyo Ödevi: Hacimsel Analiz 1. Gün: Sunum hazırlığı: Konsept, Fikir panosu, senaryo - - - 2. Gün: Hacimsel analiz çizim taslağı
3 1. Gün: Kimlik Yaratımı * Program detayı (beyin fırtınası, ülke seçimi ve poster hazırlığı) - - - 2. Gün: 1. Ara jüri: Konsept, Fikir panosu, senaryo 1. Gün: Kimlik Araştırması, Maket - - - 2. Gün: Konsept, Fikir Panosu, Senaryo
4 1. Gün: Mekansal gelişim: Sunum: Diyagram (Silvia Rolla) * Bireysel Kritikler *Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler 1. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim - - - 2. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim
5 1. Gün: Bireysel Kritikler: Mekansal Gelişim - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler: Mekansal Gelişim 1. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim - - - 2. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim
6 1. Gün: 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI (TATİL) - - - 2. Gün: 2. Ara jüri: Mekansal gelişim: tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı 1. Gün: - - - 2. Gün: Gerekenler: *Tüm binanın planı *Ünitenin tasarımı *Diyagram *3 Boyutlu tasarımı *Plan ve kesitlerin taslağı
7 1. Gün: Sunum: Ergonomi (Zeynep Edes) * Stüdyo ödevi: Teknik Çizim ve maket : Planlar, görünüşler, maket - - - 2. Gün:Stüdyo ödevi: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler ve maket 1. Gün: Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket - - - 2. Gün: 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket
8 1. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo ödevi: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: Bireysel kritikler *Teknik Çizim ve Maket 1. Gün: 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: 3. Ara Jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket
9 1. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: 3. Ara jüri: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 1. Gün:3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: Gerekenler: *Planlar *Kesitler *Görünüşler *Maket
10 1. Gün: Sunum: Malzeme Bağlantıları ve Detay (Zeynep Edes, Haluk Tatari) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi * Final Jüri için gerekliliklerinin açıklanması - - - 2. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 1. Gün: Proje Revizyonu * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma- - - 2. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi
11 1. Gün: Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 1. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi- - - 2. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi
12 1. Gün: Bireysel kritikler: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi - - - 2. Gün: 4. Ara jüri: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi 1. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi- - - 2. Gün: Gerekenler: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma
13 1. Gün: Bireysel kritikler - - - 2. Gün: Bireysel kritikler 1. Gün: Proje Revizyonu - - - 2. Gün:Proje Revizyonu
14 1. Gün: Sunum: Malzeme tablosu hazırlığı (Deniz Hasırcı) * Bireysel Kritikler - - - 2. Gün: Final jüri hazırlığı 1. Gün: Ödev: (Maket için logo tasarımı ve portfolio tasarımı) * Ödev: Malzeme tablosu * Ödev: Proje Revizyonu - - - 2. Gün: Proje revizyonu
15 1. Gün: Bireysel kritikler- - - 2. Gün: Dönemin gözden geçirilmesi 1. Gün: Proje revizyonu - - - 2. Gün: Final jüri hazırlığı
16 Final Jüri ( Gerçek tarih anons edilecektir.) Final jüri çizimleri
Ders Kitabı
  • Abercrombie, S. Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview, 1990. ISBN-13: 978-0064301947, ISBN-10: 006430194X
  • Ching, F. D. K. Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons, 2005. ISBN-13: 978-1118090718, ISBN-10: 9781118090718
  • De Chiara, J. Panero, J., Zelnik, M., Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGraw-Hill, 2001. ISBN-13: 978-0070162990, ISBN-10: 0070162999
  • Kilmer, W. O. Kilmer, R., Hanessian, S. Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. NJ: John Wiley & Sons, 2001. ISBN-13: 978-0470190418, ISBN-10: 9780470190418
  • Laseau, P. Graphic Thinking For Architects and Designers. New York: John Wiley & Sons, 2001. ISBN-13: 978-0471352921, ISBN-10: 0471352926
  • McGowan, M. Kruse, K. 2004. Interior Graphic Standards. Hoboken, N.J.: J. Wiley. ISBN-13: 978-0471405689, ISBN-10: 047140568X
  • Mitton, M., Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques. NY: John Wiley, 2004. ISBN-13: 978-0470619025, ISBN-10: 0470619023
  • Pile, J. F. Color in Interior Design. New York: McGraw-Hill, 1997. ISBN-13: 978-0070501652, ISBN-10: 0070501653
  • Pile, J. F. Interior Design. NJ: Prentice Hall, 2003. ISBN-13: 978-0132408905, ISBN-10: 9780132408905
  • Pile, J. F. Perspective for Interior Designers. NY: Watson-Guptill, 1989. ISBN-10: 9780823040087, ISBN-13: 978-0823040087
  • Riggs, J. R. Materials and Components of Interior Architecture. NJ:Prentice Hall, 2007. ISBN-13: 978-0132769150, ISBN-10: 0132769158  
Önerilen Okumalar/Materyaller

Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi

  • http://www.icmimarlarodasi.org.tr/
  • http://www.icmimarlarodasi.com/
  • http://www.ifiworld.org/
  • http://www.dynamicarchitecture.net/
  • http://www.sustainableabc.com/
  • http://www.arch.hku.hk/research/BEER/sustain.htm
  • http://www.architecture.com/go/Architecture/Debate/Sustainability_2919.html
  • http://www.design.ncsu.edu/cud/
  • http://www.designcouncil.org.uk/en/About-Design/Design-Techniques/Inclusive-design/
  • http://www.design-for-all.org/
  • http://www.aarp.org/families/home_design/
  • http://www.e-interiors.net

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
1
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest